KLUB PRZEDSZKOLAKA
"BARTEK"
O PROFILU ARTYSTYCZNYM PRZY GALERII
INSTRUMENTÓW FOLKOWYCH
W GRODZISKU MAZOWIECKIM
" Traktuj dziecko jak dorosłego, pamiętając o tym, że jest dzieckiem
"
Janusz Korczak
Autorski Klub
Połączenie Galerii Instrumentów Folkowych, Galerii Obrazów i Klubu
Przedszkolaka (fizycznie) razem w jednym miejscu, jest świadomym
działaniem z naszej strony. Obcowanie ze sztuką,
(czyli zbiorem ok. 1000
instrumentów i innych eksponatów ) oraz wykorzystywanie tych dóbr przez
dzieci w codziennych zajęciach, sprzyja uwrażliwianiu na sztukę,
rozbudzaniu wyobraźni, tworzeniu własnych pomysłów, nie wspominając już
o bogatej wiedzy dotyczącej samych instrumentów. Do tej koncepcji
(połączenia pedagogiki i sztuki) stworzyliśmy własne pomysły min:
-
skrzypce kurpiowskie dla każdego dziecka (wykonane przez nas)
-
kukiełki muzyczne (wykonane przez nas)
-
kołatki ręcznie malowane (wykonane przez nas)
-
rybki rytmiczne
(wykonane przez nas)
etc, etc ....
Skrzypce kurpiowskie
Zajęcia muzyczne
Wspólne muzykowanie
Nasza Drama
Drugim bardzo ważnym elementem, który nierozłącznie funkcjonuje w naszej
pracy z przedszkolakami jest "DRAMA" (w autorskim wydaniu).
Posiadamy stale powiększany zbiór kukiełek: stare i nowe, pacynki, na
patyku (wykonane przez dzieci) , kukiełki muzyczne ....
wszystkie kochane. W naszym teatrze "KUKURYKU" to dzieci są widzami, a
my dorośli zamieniamy się w aktorów - lalkarzy. ... trzy gongi,
efekty dźwiękowe i gromkie brawa .... jak w prawdziwym teatrze. Ta
forma pracy i zabawy, spełnia świetną rolę dydaktyczną, rozwiązuje wiele
problemów społecznych, uczy prawidłowych postaw, bawi i rozwija
wyobraźnię....
My mamy TEATR na miejscu
Teatr "KUKURYKU"
Kukiełki z lat 60-tych
Pacynki
Kukiełki "na patyku"
Kukiełki - literki
Teatralna garderoba
Kurtyna w górę !!! .... tu oglądamy
przedstawienia
.... A tu robimy je sami ....
PASTORAŁKA
PANTOMIMA - opowieść lirnika
z XVI wieku - grudzień 2005 roku
Pastorałka z 2004 roku
Spotkanie z Kubusiem Puchatkiem i
Tygryskiem
Karnawał 2006 - "Podwodny Świat"
Nasze Zajęcia
-
terapia żartem
-
terapia rymem
-
zajęcia szeptane
-
nauka tańca
-
ceramika z możliwością wypalania w specjalnym piecu
-
zajęcia ruchowe
-
zajęcia na spostrzeganie
-
zajęcia na koncentrację
-
zajęcia na logiczne myślenie
-
ciastolina (własnej produkcji)
-
tworzenie instrumentów
-
wydzieranki, wyklejanki itp.
-
farby na wiele sposobów (ręce, pędzle, sznurek, rurka, tatkipalce)
-
pomysły dzieci
Wykorzystujemy w codziennych zajęciach najlepszy materiał tzn: pudełka,
pudełeczka, pudła, rolki tekturowe, materiały, drewienka, folie,
sreberka, tasiemki, ryż, gazety, warzywa, węgiel, firanki itp. itp. itp.
..... Z tego można zrobić najpiękniejsze prace !!!!
Powitanie metodą
pajęczyny Jedna z sal
przedszkolaków
Ceramika - czyli praca w glinie
Prace z gliny już wypalone i pokryte szkliwem
Spotkanie z panem policjantem
Goście z prawdziwego teatru
Gość specjalny pani Dorota Gellner
Autograf od poetki....
Pracę pedagogiczną opieramy
na :
-
własnym humanistycznym postrzeganiu świata, podstawowych
wartościach, gdzie dziecko jest głównym podmiotem, gdzie panuje
dobre słowo i gdzie każdy z nas jest ważny
-
szacunku dla drugiego człowieka
-
szacunku dla pracy
-
wzajemnej tolerancji
-
poszanowaniu sztuki i dóbr kultury
-
elementach pedagogiki Janusza Korczaka
-
elementach pedagogiki Marii Montessori
-
elementach Metody Dobrego Startu
-
obserwacji przyrody i zmian zachodzących w przyrodzie
-
ze wszystkich mądrych pomocy np.: "Program wychowania
przedszkolnego wspomagający rozwój aktywności twórczej dzieci" -
Jestem częścią świata, "Program wychowania przedszkolnego razem z
dzieckiem", "Dziecięca matematyka - edukacja matematyczna dzieci",
"Terapia dzieci, muzyką, ruchem i mową", "Wychowanie bez porażek",
"Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby do nas
mówiły", "Jak kochać dziecko" i wiele, wiele innych.
Cele
-
Rozwijanie indywidualnych możliwości i uzdolnień każdego dziecka
-
Rozwijanie i rozbudzanie zainteresowania światem, kulturą,
sztuką i muzyką
-
Rozwijanie samodzielności poprzez możliwość aktywnego udziału w
pracy twórczej
-
Pozwalanie dziecku być sobą
-
Wypracowanie szacunku dla własnej pracy, dla siebie, dla pracy
innych
-
Wypracowanie umiejętności tolerancji, integracji, współdziałania w
grupie
-
Umożliwienie dziecku spontanicznej pracy, ciepłej atmosfery i
zrozumienia jego potrzeb
Dlaczego KLUB ?
Każde dziecko posiada
potencjał twórczy często nie odkryty. Tak jak dorośli, którzy mają swoje
kluby (np.: sportowy, szachowy itp.) pogłębiają swoje hobby, tak i
dzieci mogą rozwijać swoje pasje, zainteresowania właśnie w KLUBIE
PRZEDSZKOLAKA. Klub to miejsce, do którego przychodzą chętnie, za którym
tęsknią, miejsce, które pozwala zdobywać wiadomości, realizować pomysły,
uczy myśleć i stwarza warunki do gruntownego, całościowego przygotowania
dziecka do podjęcia nauki w szkole. To dobry start w przyszłość.
tel. : 605-854-138 lub
e - mail
:
kania@galeria-folk.pl
ZAPRASZAMY
|